Thaiföldi nyaralás dióhéjban

Eltelt a három hónap a szakmai gyakorlaton, úgyhogy ideje volt újra útra kelnünk.14466893_312639362442185_643510387_o Ezuttal Thaiföld volt a célpont, nyaralásképpen. Hajnal 6-kor indult (volna) a gépünk a Shanghai Pudong reptérről, ami egy jo 40 km a belvárostól, ezért úgy döntöttünk, hogy hétfő este kimegyünk metróval egy, a reptérhez közeli hotelbe, igy másnap nem kell olyan korán kelni. A hotel olcsó volt, de közel sem tökéletes. Rettentő büdös, cigi szagú volt minden, a lepedők és minden ágynemű huzat. A metrótól volt egy 10 perces taxi út is, ami szakadó esőben, egy nem hivatalos taxissal kellett megtennünk, mert nem volt uber se normális taxis a közelben. A pali rettentő rámenős volt és a sötétség és zuhogó eső ellenére nagyon gyorsan és ijesztően vezetett, majd mikor a 3. piros lámpán ment át kb 50-el, szóltam neki kinaiul, merthogy angolul nem volt hajlandó kommunikálni, hogy ha nem lassit és tartja be a szabalyokat, kiszallunk es egy forintot nem kap. A penz a legkisebb gond volt, a halálfélelem mellett, mert bekötni se tudtuk magunkat persze. Mindegy, a végén odaértünk, egy ilyen igazi régi, civilizáltalan területre, ahol az emberek az utcan ettek ittak a koszban. Összességében minden okot megadott az utolsó este, hogy el akarjam hagyni az orszagot. Másnap igy is lett, bár a gépünk késett egy órát és emiatt majdnem lekéstük az átszállást is. A reptéren át, csomagokkal egy 15 perces futással és 2 ellenőrzésen átjutva feljutottunk a gépre, legnagyobb szerencsénkre.

14456814_1560387017320846_314326711_o

Phuket reptérről közel egy órás taxi úttal eljutottunk véglüs a szállásunkig. A szállás gyönyörű, tengerre néző lakásunk van, minden tiszta és a személyzet rettentő kedves. Az idő ugyanakkor megérkezésünk óta elég ratyi volt, szinte folyamatosan esett az eső.

Az első nap közös shuttle busszal átmentünk a turistak kedvelt helyére, Patong partra. A felhős, szürkés idő ellenére viszonylag sokan voltak a parton, ahol főleg jetskizni, ejtőernyőzni és motorcsónakozni lehetett. Én nem voltam az elején boldog, mert egy percet sem sütött a nap, végig úgynézett ki, hogy bármelyik pillanatban eshet az eső. 11-kor értünk le és délután 2-körül tudatosult, hogy bizony leégtünk. Én kicsit a tengerben is voltam, imádtam a közel 2 méteres hullámokat. Kezdtünk mindketten pirosak lenni, igy egy rövid ebéd után visszamentünk a szállásra. Estére világossá vált, hogy mindketten totálisan leégtünk, rákvörösre. Mostanáig hülyének érzem magam, hogy nem gondoltam arra, hogy az UV sugarak a felhőn keresztül is átsütnek. No, lecke megtanulva.

14522200_1560386900654191_946360866_o

Este visszatértünk Patongba, ám egy teljesen más képet láttunk. Először ettünk egy nagyon finom tengeri halakból álló vacsorát, tintahallal, kagylóval és fehérborral. Nagyon jó volt, minden friss, én válaszhattam a magamnak a jégen fekvő halak közül, ez régóta gyerekkori álmom volt. Alapvetően az árak sokkal olcsóbbak, mint európában, de itt sincs kolbászból a kerités.

Vacsi után tovább sétáltunk, majd hirtelen egy ilyen party utca szerűn találtuk magunkat. Mindkét oldalon rengeteg bár, és az utcán végig szinte alig valamicske textilt viselő nők és shemalek/transzvesztiták próbáltak mindenféle kedvezménnyel a bárokba csalogatni. Rengeteg turista volt erre, de családok és nagyobb csoportok is. A bárokban szinte mindenhol táncosok voltak a pulton, bár ők általában csak áldogáltak, mint a kirakat bábuk. Mégis az utcán álló tangás, melltartós lányok, akik ping-pong show-ra próbáltak invitálni, a hangos zene, a lila fényes nyitott bárok és a pulton álló stripperekből álló látvány elképesztő volt. Ugyanakkor, meghökkentő, hogy ez teljesen legális, hogy ennyire sok lány a testéből keresi a pénzt és gyakorlatilag tárgyként kezelik őket, valahogy megmagyarázhatatlanul, csak rossznak tartom ezt. Nyilván van rá kereslet, hogy formás melleket és popsikat nézzenek az emberek, de azt gondolom, ez mégsem teljesen normális. Mindenesetre, mi is beültünk az élmény kedvéért az egyik ilyen bárba egy italra. Nem volt nagy durranás, úgyhogy tovább mentünk egy másik bárba, ahol úgyszinten alul öltözött hölgyek invitáltak be, de volt egy elképesztően jó banda, 4 énekessel, akik hatalmas hangulatot csináltak. Itt töltöttünk kb 2 órát, iszogattunk és énekeltünk vgy csak hallgattuk a bandát, ezt nagyon élveztük mindketten, itt is maradtunk nagyjából éjfélig.Hazafelé egy helyi tuk-tukkal jöttünk, vicces volt ez a félig nyitott helyi taxi is.

Ma pedig mindketten annyira pirosak vagyunk a naptól, hogy nem nagyon mozdoltunk ki. Reggelizni a hotelben voltunk, de esett is az eső, úgyhogy reggeli után sorozatot néztünk, én dolgoztam egy leadandó sulis reporton, aztán este kimentünk medencézni. Délután már nem sütött a nap és nagyon jól esett egy kis hideg viz, plusz tudtunk néhány lélegzet elállitó képet is lőni. Nagyjából mára ennyi, a következő napokban körbenézünk a helyi látványosságok között, és megpróbálok minél több élményt megosztani itt, Veletek.