Nyaralás felnőtt módra

Igen, nyaralni lehet gyerekként és felnőttként. Én most előszőr tapasztaltam meg, milyen az utóbbi. Gyerekként szerencsés voltam, minden évben legalább 3-4x mentünk nyaralni vagy sielni, igy számomra ezek az napok mindig egyenlőek voltak némi utazással, majd többnyire pihenéssel és evéssel. Persze, ezeket sosem én finansziroztam, de a legfontosabb, hogy sosem én szerveztem. Most előszőr a barátnőmmel kettesben nyaraltunk Thaiföldön, ami egy remek hely, rengeteg fontos tanulsággal. Ezeket összegzem a cikk végén.

14593319_316444195395035_1434496584_n

Az első 6 estét egy hotelben töltöttük, ami két part között volt. Ez nem volt annyira előnyös, mivel nekem nincs jogositványom, igy nem tudtunk bérelni autot, a taxi pedig egy vagyon lett volna napi szinten. Ezután egy, most már ténylegesen tengerparthoz közeli szállást választottunk, ami kitünő. Nem csak a hotel maga szép, de 5 perc séta a part, rengeteg étterem és kávézó is. Emellett, az másik hotel árához képest feleannyiba kerül és nem kell naponta 3-4x tuktukkal utazni.

Itt töltöttünk közel két hetet, amibe több apró és nagyobb program is belefért. Az első egy fél napos túra volt, ahol egy minibusszal 10 másik turistaval együtt, elmentünk több helyre Phuketen belül. Előszőr egy majom showt néztünk meg, ahol pár majom trükközött. Azután elefánt lovaglás volt. Azt gondoltuk, hogy ez jó móka lesz, de nem. Szegény állatok, borzasztó körülmények között éltek, nehéz is szavakba önteni az élményt. Ezután még volt 3 megálló. Méhecske farm,ami abból állt, hogy betereltek a boltba és tesék vásárlni a 15 féle különböző mézből. WTF. Semmilyen farm vagy méh nem volt. Majd egy gyöngy ékszer boltba is megálltunk “kávészünetre” ahol ugyszinten betereltek egy boltba, kezünkbe nyomtak egy instant kávét, majd, nem vicc, nyolc perccel később már szállnunk kellett vissza a minibuszra. Ezután elmentünk az itt hires Big Buddhához, ami szép volt, de teljes átalakitás és épités folyik, igy mindenhol munkások voltak, furtak, faragtak és próbáltak eladni valamilyen márvány darabot, hogy támogassuk az épitkezést… Utoljára pedig egy templomhoz mentünk, ami sajnos pont bezárt, de “szerencsére” itt is voltak boltok, ahol bármilyen más szuvenirt lehetett vásárolni. Gyakorlatilag az egész arról szólt, hogy ki-be szállunk a minibuszból és próbálják értékesiteni a helyi különlegességeket. Érdekes élmény volt, de nem az a fajta, amit ajánlanék másoknak. Érdemes saját autót bérelni és azzal körbejárni a félszigetet.

Tegnap pedig befizettünk egy, egynapos hajóútra, ahol a környező apróbb szigeteket látogattuk meg, motorcsónakkal. Reggel 7-kor jött értünk a minibusz, majd megint nagyjából 10 másik turistával, többségében Indiaiakkal, átmentünk a Phuket félsziget tuloldalán lévő kikötőbe. Szakadt az eső és ennek ellenére a sofőrünk olyan borzasztó gyorsan vezetett, hogy már ekkor elfogott egy kisebb halálfélelem, miközben vagy három motorost majdnem elgázoltunk. Megérkeztünk a kikőtőbe végül éppségben és az eső is elmúlt. Itt nagyjából 120an vártuk az indulást. Három motorcsónak volt, mindegyikbe több mint 40 embert süritettek be. Alapvetően ez nem hangzik rosszul, de a nem volt jó egyáltalán. Meghökkentő, hogy a szülők többsége milyen totálisan szarik bele, hogy a gyermekük hogy viselkedik emberek között. Emellett, ami még szégyenteljesebb, hogy sok FELNŐTT ember nem hallgat a turista vezetőkre, nem ül le, nem jön vissza időben, stb. miközben más, idegenekkel együtt utazik. Engem ez a rengeteg neveletlen ember egyszerűen teljesen ledöbbentet. Az pedig a kisebb probléma volt, hogy nagyjából 5-en hánytak körülöttünk apró zacskókba, mert akkora hullámok voltak, hogy ide-oda dobálta a hajót a 3×1 órás tengeri úton. Összesen kétszer álltunk meg, egyszer, félórára, hogy kiugorva a hajóból tudjunk úszni, majd egy óra ebéd szünetre. Az ebéd is elég gáz volt, 120 embernek al-a-carte rizs, meg vmi borzasztó brokkolis csirke.. Minden negativumot félre téve, láttunk néhány lélegzetelállitó helyet és a túra vezető lány és a matrózok mindent megtettek, őket csak dicsérni tudom. Nos, a tanulság, hogy megéri több pénzt áldozni egy ilyen programra és saját hajót bérelni, ami olyan ritmusba megy, ahogy neked megfelelő, annyit áll meg, amennyit te szeretnél és nem leszel körülvéve borzasztó neveletlen, bunkó emberekkel.

14619957_316444255395029_1753507828_n

Még ha ezek elég rosszul hangzanak, mindezek ellenére a nyaralás jó volt. Rengeteg dolgot tanultam. Arról, hogy hogyan válasszak legközelebb szállást, hogyan éri meg közlekedni, milyen programokat érdemes választani, milyet nem, milyen időszakban érdemes nyaralni s ennek mik az előnye, hátrányai, hogyan osszam be a pénzt egy nyaralás folyamán és azt, hogy minden gondban, betegségben és balul sült helyzetben, egy társ mindenre gyógyir.

Csütörtökön repülünk Bangkok-ba, ott fogunk 3 éjszakát tölteni, majd vasárnap repülünk haza. Vasárnap este elvileg pedig már az Aarhus-i otthonunkba zárjuk ez a fenomenális közel 4 hónapnyi kalandot.